tisdag 24 januari 2012

Nyår

Istället för att bara lägga ut en video som inte består av någonting och fråga mig själv vad som hände igår kan jag ju berätta det för er istället. Våran första riktiga dag i Bangkok började med en helt underbar frukost (vi har inte ätit frukost på en vecka) dels för att vi har vaknat halv tre och dels för att det inte ingick  någon frukost. Dagen spenderades i chinatown här i Bangkok. Chinatown här är så galet stort med massor av hörn, gränder och udda gator som man knappt vill gå på.

En sak både jag och Gurra undrade över var nog varför det var så sjukt mycket folk just idag. Det kanske alltid är såhär mycket folk. Den sjuka grejen som vi fick reda på senare var att det var de kinesiska nyåret just idag när vi är där, inte så konstigt att det var så mycket folk där då.

På kvällen mötte vi upp några bekanta till Gurra som vi senare spenderade kvällen men. Kvällen började med att vi gick till deras hotell och tog den dyraste ölen jag nog mest troligt har druckigt här (priset var typ som i sverige dock). Senare for vi ut för att klubba lite och gick från bar till bar....Vi hamnade för det mesta bara på sånna ställen där det var mycket slibbiga gubbar som satt med 20-åriga thailändare, SJUUUKT ÄCKLIGT.

Idag vaknade man dock utvilad och pigg för att gå ner och äta den magiska frukosten som bestod mestadels av krokanter (eller vad dom nu heter) som både jag och gurra typ älskar. Sen efter frukosten hade vi bokat tid för en hederlig thai-massage som var sjukt välbehövlig om ni frågar mig. Vi har även varit så tänkt att vi lämnade in våra kläder för tvättning innan vi far vidare. Jag fick betala hela 75 bath för att få mina kläder tvättade som bestod av: två sockpar, två kalsonger och fyra tröjor.

Men just nu sitter vi och tar nya tag för en kväll som kommer bli exakt lika magisk som den igår.
Ha det bäst så hörs vi snart. kan lägga in liten uppdatering eftersom jag inte fick iväg detta inlägg innan vi skulle fara: kvällen blev magiskt!

BILD BOMB!

Någon KONSTig figur 
Vårat fina hotell

TUK-TUK

Tydligen så var det nyår....

Varmt och trångt!

Den galna "gallerian" som fanns där 

Tempel

2 kommentarer:

  1. borde vara bra drag på Kinesiskt nyår, dok kanske lite mer i kina :)/tomme

    SvaraRadera
  2. Ni verkar haft det jättebra i Thailand:)
    En trevlig upplevelse, och dessutom nyår.
    Hoppas resan går bra till Australien.
    Var rädd om dig.
    Kram Mamma o Pappa

    SvaraRadera