söndag 22 januari 2012

Från Ban phe till Bangkok

Nu har vi lämnar våran skyddade verkstad i koh samet för att erövra Bangkok med våran otroliga glans som får vem som helst att falla. Vi vaknade klockan halv 9 denna dag för att hinna med att ta båten som gick klockan 11:30 från ön koh samet till ban phe, priset för biljetterna blev inte mer än 70 bath = 15 kronor. Vi åkte båt över till Ban phe där mini bussarna väntade på oss. Får även ta och tacka de svenskarna som var där som hjälpte oss att hitta rätt när vi behövde det som mest. Själva resan in till Bangkok tog ungefär 3.5 timmar innan vi var framme och kostade 200 bath = 45 kr. Vi åkte ändå fram till slutstation som heter ekkamai eller något i den stilen. Därifrån tog vi sky train över till national stadium där vårat hotell ligger. Den resan på några stationer kostade oss ca: 7 kr.

Väl framme vid det fina hotellet (wendys guest house) fick vi lasta av våra saker och ta nya tag innan vi var klara för den otroligt stora gallerian med hela 2500 affärer i om inte ännu mer. som ligger enbart 700 meter från där vi bor, SWEEEEET! inte för att jag ska köpa något men efter att ha gått på en strand i en vecka vill man verkligen se och göra något annat.

Våran middag idag var inte så speciell eftersom ingen av oss orkade bry sig om maten så vi gick in på burger king, snabbt, enkelt och gott. Kvällen spenderades med att gå och se den nya filmen, underworld awakening som just nu ligger på toppen av bio listorna. Filmen var som tur på engelska men med thailänsk undertext. Dock så gjorde det inte så mycket eftersom man faktiskt kan engelska. Biografen var riktigt fet dessutom!

Nu har ni fått veta lite mer om vad som händer på min resa på väg till Australien, hej hej!