onsdag 8 februari 2012

Tillbaka i Melbourne men inte så länge

Tillbaka efter att ha haft några riktigt sköna dagar i pärlan Queenscliff. Vi måste nog ha haft tur med att komma dit just denna helg då det hände en massa grejer i denna lilla by. Trevligt var det med men nu siktar vi vidare mot Melbourne i några dagar sedan vidare norr ut med Jesper och Amanda som vi har hyrt en camper van med. En camper van är ungefär en bil men med sängar/kyl/bord och stolar m.m. så det kommer bli som en liten campingsemester för oss alla skulle jag tro. Nog för att jag är uppfödd med att bo i en husvagn så det ska nog inte vara några problem. Får helt enkelt briljera med mina kunskaper inom camping.
Igår var vi och bokade vårt kommande hem för att ha den i två månader. Våran resa startar i Melbourne och ska avslutas i Cairns. Det kan inte blir mer än en awesome resa om ni frågar mig. Vårt första stop på resan är Phillip island som inte är allt för långt bort från Melbourne men det är en värd plats att stanna och besöka. Men det hela börjar inte förrän på torsdag. Vet dock inte hur vi kommer ha det med internet, men jag finns fortfarande på min vanliga telefon med exakt samma nummer som alltid.

Ikväll blir det än en gång att fara till Queen Victoria Market men några, vet inte vilka som ska med än så länge men det blir nog super. Vi hade väl tänkt äta och dricka gott en sista kväll i Melbourne innan vi far från Melbourne och vidare uppåt imorgon. Uppåt är väl kanske fel och säga när vårat första stop är Phillip island som är en Ö under Melbourne. Vet inte hur jag kommer ha det med internet framöver men ni får hålla ett öga riktat hitåt så ser ni om det dyker upp något dom närmaste dagarna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar