tisdag 21 februari 2012

Blue Mountain


Akvarium, pingis mot en kines, vandrat som en idiot och blue Mountain är några saker som jag har haft för mig nu under två dagars tid så jag får väl ta och berätta lite vad som har hänt för roligt under dagarna. Eftersom det var så dyrt att gå på akvariet så hade vi som lagt det på hyllan. Tills den dagen jag märkte att vårt hostel har 50% på akvariet och ett antal till aktiviteter. Det hela slutade med att jag, Gurra och Jocke gick till akvariet för att kolla in om det var så fränt som alla pratar om....Om vi säger så här: enligt mig var det helt awesome eftersom jag älskar fiskar och vatten, Måste ha varit en fisk i mitt förra liv.
Efter akvariet gick vi till ”vårt” pingisbord som står precis vid en park. Väl framme så stod en kines där och väntade på oss.....tyyyp. Kinesen var galet bra och vi var inte alls lika bra om vi säger så. Efter några timmars pingis så gick vi och handlade lite frukt innan vi skulle börja traska hemåt där maten nästan stod på bordet.
Idag var det Blue Mountain som stod på schemat och det blev en dunder succé med höga berg och djupa dalar. Det är som en speciell känsla som uppstår i kroppen då man först går i regnskog och sen öppnas allt och man ser ut över ett så sjukt fint landskap med vattenfall och allt det där lull lull. Det är precis som i en film. Att ta sig dit var inte alls så svårt och kostade inte en förmögenhet. Resan började med tunnelbana som övergick till spårvagn som sedan övergick till buss. Hela resan gick på ungefär 30 dollar för en hel dag.
Tisdag här i Aussie betyder PIZZA! så det blev våran middag och en god sådan. (snabb summering)
Nu ska jag sätta mig ner och se på transformers och käka lite choklad som jag köpte i Blue Mountain. Livet är hård ibland.....




2 kommentarer:

  1. Jag måste verkligen säga att det verkade vara awesome:) som du sa. Oj så otroligt vackra bilder. Man ska nog inte vara höjdrädd dock.
    Tror du pappa skulle ha fixat denna höjden? Det verkade gå bra för dig.Det var bra. Jättefina bilder:) sonen.
    Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Tjena gabbe hur har ni det med spriten. Här är det soligt värre spriten flödar på YIT ladan. Hälsningar från Rörkungen på YIT:

    SvaraRadera