lördag 10 mars 2012

This is High-ly recommended!

Efter en del körning och en liten omväg för att få se ett vattenfall har vi nu landat i Byron Bay som är en liten del av alla andra ställen vi har planerat att besöka. Igår satt vi och räknade ut på ett ungefär hur många stop vi hade och hur länge vi ville stanna på varje ställe. Vi kom fram till att vi totalt har nio ställen till som vi vet att vi vill besöka, där av: Byron bay, Surfers paradise, Nimbin, Brisbane, Cairns m.m.

Just i detta nuet befinner vi oss i Brisbane där vi har tänkt stanna i tre dagar innan vi drar oss vidare uppåt igenom. Men vad har vi då hunnit med sen senaste gången jag skrev här?
Byron Bay - Här spenderade tre nätter på ett hostel som heter arts factory och ligger ungefär 10 minuters gång in till ”centrum”. Jag tror inte jag var själv om att tycka det var tre helt sjukt fina dagar med grymt trevligt folk, fin fin tacos till middag och en bra strand. Byron Bay kommer på min topp två lista på bästa ställen i Aussie än så länge.
Nimbin - Vad ska man då säga om Nimbin? Om man frågar Lonely Planet är detta stop high-ly recommended om ni förstår vad jag menar. I Nimbin stannade vi enbart i en natt för att fylla på batterierna och ta det lugnt innan vi skulle fortsätta till Surfers.
Surfers Paradise - Ni hör ju själv på ordet surfers att det är ett grymt ställe för att surfa på och inta bada. Om man ville bada så kunde man göra det i polen på sitt hostel. Vattnet i havet var enligt mig för strömt för att bada i. I surfers lärde vi oss att surfa och jag kan då säga att jag kom upp på brädan hela sex gången, AAAAWESOME!. Men att surfa är inte det enda man kan göra här såklart. Du kan hitta allt från riktigt bra klubbar till ett litet kypin avskiljt från allt annat om du vill ta det lugnt någon kväll.
Hoppas ni inte är sura nu över att detta inlägg tog allt för lång tid att få ut i cyber världen ;D 
Har funderat på att lägga ut mer bilder på ett facebook album så ni får se mer bilder men eftersom jag har så taskigt internet så går det inte för tillfället... 

Skylt i Nimbin......jaja
lite av stranden i Byron bay

Våran lilla utsikt



1 kommentar:

  1. Vad duktig du var med surfingen. Inte illa för en nybörjare. Nu kan du ju åka snowboard, men det är en annan sak:) det är så roligt prata m dej när vi ser att du är glad & verkar trivas. Kör försiktigt nu när ni fortsätter vidare. Kul att få göra Paris m dej sen. Kram till dej son:) //Mamma

    SvaraRadera