söndag 25 mars 2012

Segla - Whitsundays - Bushwalk - Snorkla - Svett

Fraser island har nu lämnat oss och vi har hunnit med en hel del sen senaste gången jag hördes av här. Vi är nu ca 100 mil därifrån i en liten stad som heter Airlie beach och är som jag alltid brukar skriva en pärla på vår resa upp till Cairns. Efter att det har regnat i cirka två veckor börjar nu äntligen regnet att ge sig så den lilla solen kan få skina igenom.

Solen skiner igenom och vi bestämmer oss för att boka Whitsundays segling som pågår i två nätter och två dagar och går runt alla Whitsundays öar. Dagen började med att vi for iväg med båten klockan två på dagen för att börja våran segling ut till havs. Vi fick snart reda på vem som var sjösjuk och vem som inte var det. Självklart så är ju Granbergs släkten så jävla hårda så jag blev inte alls sjösjuk. Dagarna bestod av "bushwalk" mitt på kvällen för att se på solnedgången.....trög ide av vårt crew. Vi snorklade även två gånger som var riktigt trevligt att se på.

Men nu händer det saker här som gör att jag måste sluta.....seeeees!
















2 kommentarer:

  1. Härligt med en seglingstur. Nog är det så, att Granbergs är ett segt släkte:)ingen sjösjuka. Ni ser ut att ha det så härligt sååå. Verkar varmt också. Helt otroligt att det gick att putsa ditt silversmycke i den vita sanden som du berättade om. Det skulle man ha hemma:D. Kram & sköt om dej// Mamma

    SvaraRadera
  2. Ser sjukt soft ut särskilt båtturen! Ser framemot fler bilder :D

    SvaraRadera