söndag 29 april 2012

Närmar mig Queenstown

Nu har jag lämnat den norra sidan för att ta mig an den södra sidan. Denna gång utan Gustaf Nilsson som har följt med mig ändå sen vi lämnade kallax hand i hand. Den norra sidan var inte bara rolig! nää den var kostsam så ini helvete! :D Men jag gråter inga tårar för det men hjärtstick det har jag! haha

Det var med en pirrig känsla (naaat) jag gick ombord på bussen som skulle föra mig och de andra Kiwi experience folket till färjan och över till the other side of NZ. Chauffören pratade om hur magisk denna båtturen skulle vara.......jag sov hela vägen.

På den södra ön har vi tagit det lite lugnare än vad vi gjorde på den norra. Mestadels för att spara pengar till andra äventyr som väntas längre ner. Dock så kan jag utan att blinka säga att den södra sidan är magisk jämfört med den norra sidan. Nu låter det som att den norra delen av nz var dålig.......nej för helvete! :D

Förlåt att det bara blev iphone bilder för stunden! lovar att jag ska lägga ut några bättre bilder idag.

Klart att grabben ska ha en magisk utsikt!

Klart som fan att det ska vara svenskt tillverkat! 

Hmmm inte den bästa spegel....bakis spegel?

Här är jag just i denna stund

Kyrka emot alkohol finns även här i NZ :D LOVE IT!





1 kommentar:

  1. Hej Sonen.
    Härligt att höra från dig, verkar lika fint vart än du far där över.Hoppas du hittat bra resesällskap,nu då Gurra åkt hem.
    Bou Voyager, aspire a' Paris, rendez-vous il ya. E'treindre. Papa

    SvaraRadera