tisdag 30 mars 2010

hockey och krönika

HEJ BLOGGEN!!!!

idag har jag varit på stan med friiida!
njaaa så fjortis är jag nog inte ^^ nu sitter jag och håller på med en krönika till svenskan som ska skickas in imorgon! jag skriver om hur den svenska befolkningen är beroende av sina mobiltelefoner här är början av den:

Jag drömde en mardröm inatt, inte om läskiga häxor eller troll under sängen utan att min telefon slutade fungera, två dagar efter garantin gått ut. Det är det här som är allas svenskars mardröm nu för tiden. Det här med mobiltelefoner har bara blivit en större och större sak. Tillverkarna försöker överträffa sig själva med den nya funktionen efter den andra. Vart tog tiden vägen då vi använde oss av de hederliga Nokia 3310 vägen, när vi var nöjda då vi kunde byta ringsignal. Idag är det nästan omöjligt att hitta en telefon utan alla dagens finesser som t.ex. youtube, facebook och spotify i mobilen. Svenskarna har blivit så beroende av sin mobil att det är udda att inte ha en telefon. Man vill hela tiden ha den nyaste modellen med alla de nya finesserna trots att den gamla fungerar fint.

Faktiskt riktigt nöjd med den! gissar på att min svenska lärare tycker den suger som allt annat man gör! Ikväll blir det iallafall att vara med nå folk och se på hockey! hoppas nu Skellefteå går vidare så dom inte åker ut idag!

Dagens låt!:

1 kommentar: